Dat Ajax geld nodig heeft is bekend. Jeroen 'de overlever' Slop, heeft door jaren financieel wanbeleid de club diep in de problemen gebracht. Dus er is geld nodig, veel geld. Daarom dacht een een of ander brein binnen Ajax dat het een slimme zet zou zijn om Chelsea (vast niet gratis) naar Amsterdam te halen. 'De supporters zullen dit vast geweldig vinden en de absurd hoge tickets zonder problemen kopen'. Niet dus. Al weken probeert Ajax de kaarten voor deze wedstrijd te slijten en de term 'wat een affiche' is niet meer weg te denken van Ajax.nl.
Echter gaat Ajax te ver in deze propaganda campagne en moet nu zelfs de hoofdpagina van Ajax.nl eraan geloven. Het lijkt er deze dagen meer op dat je naar de site van chelseafc.com bent gekomen dan dat je op de site van het eens zo trotse AFC AJAX bent. Een club met historie die op eigen kracht is groot geworden. Maar Ajax toont haar nederigheid richting een club die alleen met olie roebels succes heeft kunnen boeken.
Eens te meer laten de mensen binnen Ajax zien er niets van te snappen, het is ze nog steeds niet gelukt om te beseffen wat er speelt onder de supporters en hoe je hen aan je bindt. De commercie is belangrijker dan de binding met de supporters. Al vraag je je soms af of men het commercieel wel helemaal begrijpt. Verlaag de prijs en er komen meer mensen wat onder aan de streep meer geld in het laatje kan brengen. Dan hoef je niet als een of ander 3e klasse amateurclub mensen te smeken om toch een kaartje te kopen voor die wedstrijd tegen die ene grote tegenstander ('wat een affiche'); WIJ ZIJN AJAX!
Rapport Coronel ten spijt (wanneer komt de 'afrekening' Uri?), Ajax is nog steeds een club zonder gevoel voor haar supporters. De puinhopen van Slop verergeren dit alleen maar doordat de supporters financieel worden uitgemolken om Jeroen zijn financiƫle wanbeleid enigszins te verzachten. Dat dan nu al 40.000 supporters hun liefde hebben bewezen mag een wonder genoemd worden, de vraag is echter of dit zo zal blijven als Ajax zo doorgaat met de supporters van zich te vervreemden.
Update:
Het water staat Ajax nu echt tot aan de lippen. Daarom lapt Ajax alle privacy regels maar even aan de laars door een grote e-mail bom te sturen naar alle mensen die in het systeem staan. Ook mensen die nog nooit eerder een nieuwsbrief hebben ontvangen en ook hebben aangegeven dit niet te willen ontvangen kregen vanochtend een mail met daarin de oproep om toch echt nog even een kaartje voor Ajax-Chelsea (want 'wat een affiche') te kopen. Zucht.
Wanneer gaan ze het nou toch eens begrijpen bij onze club?